Математичний КВК
3клас
Мета: вчити учнів доводити, пояснювати, обстоювати свою думку, розвивати творчу особистість, розвивати пам’ять, логіку та увагу дітей, виховувати вміння бути кмітливими і винахідливими.
Обладнання: картки з завданнями, таблиці, геометричні фігури, емблеми.
І. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя.
- Сьогодні у нас математичне свято. Сьогодні у нас КВК.
Девіз КВК – це дотепність і сміх.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
- А це означає, що ми проводимо змагання у дотепності, кмітливості, знанні математики, перевіримо як ви умієте швидко обчислювати приклади, розв’язувати задачі, логічно мислити.
- КВК – це конкурс винахідливих та кмітливих.
- Наші змагання будуть проходити за олімпійською системою, так що на випадок поразки командам прийдеться зберігати олімпійський спокій.
- До цього заходу ми готувались заздалегідь. Отже, у нас є три команди, які вже обрали своїх капітанів. Тому я пропоную капітанам представити свої команди (назву, привітання, девіз, емблема).
1 команда: Команда «Трикутник».
Наш девіз: «Сім раз подумай і один раз розв’яжи».
2 команда: Команда «Квадрат».
Наш девіз: «Шануєм безмірно царицю наук,
Для неї не шкода нам розуму й рук».
3 команда: Команда «Коло».
Наш девіз: «Віднімаєм, ділим, множим,
Додаємо - все ми зможем».
- А зараз давайте складемо правила гри (на окремих листочках вчитель прикріплює на дошку правила):
1. Не варто викрикувати.
2. Не перебивайте інших.
3. Чекайте своєї черги.
4. Поважайте інших учасників.
5. Будьте активними.
6. Радійте успіхам своїх товаришів.
- Отже, починаємо наші змагання!
3. Представлення журі.
4. Вчитель
- Все вже готово, тому переходимо до першого конкурсу «Розминка».
- Команди відповідають по черзі на запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
І Конкурс «Розминка»
Команда «Трикутник»
1. Щоб зварити 1 кг м’яса, потрібна 1 година. За який час звариться 2 кг м’яса?
2. Що можна сказати про сторони квадрата?
3. Як називаються числа при множенні?
4. Ділене 15, дільник 3. Чому дорівнює частка?
5. У трикутника відрізали один кут. Яку одержали фігуру?
6. 700 : 100 = …
Команда «Квадрат»
1. Що важче: 100 кг заліза чи 1 центнер сіна?
2. Що можна сказати про сторони прямокутника?
3. Як називаються числа при діленні?
4. Ділене 20, дільник 4. Чому дорівнює частка ?
5. Якого кута не буває: гострого, прямого, квадратного, тупого?
6. 600 : 6 = …
Команда «Коло»
1. Двоє коней бігли зі швидкістю 20 км/год. Яка швидкість кожного коня?
2. Що можна сказати про сторони рівностороннього трикутника?
3. Як називаються числа при відніманні?
4. Ділене 35, дільник 7. Чому дорівнює частка?
5. Якого розряду немає у трицифровому числі: одиниці, сотні, тисячі, десятки?
6. 40 ∙ 10 = …
ІІ Конкурс капітанів
1.Що за фігура?
1) У Давній Греції її вважали символом досконалості.
2) Козаки сходились на ній.
3) За її кількістю можна підрахувати вік дерева.
4) У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси, ані висоти.
5) Вона появляється під очима стомленої людини.
6) Форму цієї фігури мають вікна у літаку.
(Круг)
2.Що за чудова річ?
1) Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хтось візьме
на себе сміливість назвати ім’я винахідника.
2) Один із різновидів називається клепсидрою.
3) Майже в кожного з вас є ця чудова річ.
4) У математиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.
5) До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний, протиударний.
6) Цій речі присвячено загадку: Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».
(Годинник)
3. Що за многокутник?
1) Він має назву відомого танцю - кадрилі.
2) У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по військовому називається « каре ».
3) Його завжди бачимо на шахівниці.
4) Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.
5) Він використовується як зручна одиниця площі.
6) Одночасно є чотирикутником, прямокутником, паралелограмом, ромбом.
( Квадрат)
ІІ Конкурс «Найкращий рахівник»
Кожен учасник команди виходить до дошки і обчислює приклад. За правильну відповідь – 1 бал. Команда, що закінчить першою – додатково 2 бали.
25 : 5 ∙ 1 = 5 30 : 5 ∙ 1 = 6 40 : 5 ∙ 1 = 8
7 ∙ 0 + 9 = 9 6 ∙ 0 + 11 = 11 8 ∙ 0 + 10 = 10
(54 + 46) : 100 = 1 (74 + 26) : 100 = 1 (64 + 36) : 100 = 1
12 : 12 ∙ 10 = 10 16 : 16 ∙ 10 = 10 14 : 14 ∙ 10 = 10
316 + 433 = 749 736 + 123 = 859 504 + 375 = 879
ІІІ Конкурс «Хитрі задачі»
- За кожну правильну відповідь – 2 бали. Обговорення 3 хвилини.
1. Скільки дівчаток у класі: Якщо від найбільшого двоцифрового числа відняти число, записане двома 8 і до отриманого додати найменше двоцифрове число, то отримаємо відповідь … .
(99 – 88 + 10 = 21)
2. Наталка спитала Івана: «Скільки тобі років?». Іван відповів: «Якщо від найменшого трицифрового числа відняти найменше двоцифрове і отримане поділити на найбільше одноцифрове, то дістанемо відповідь … ».
(100 – 10) : 9 =10)
3. Оленка запитала у Юрка: «Скільки років твоїй сестрі?» Юрко відповів: «Якщо найбільше одноцифрове число збільшити у 2 рази і до отриманого додати найменше двоцифрове число, то дістанемо відповідь … »
(9 ∙ 2 + 10 = 28)
ІV Конкурс «Математичний художник»
- За 3 хв намалювати образ людини, тварини або казкового персонажа за допомогою цифр та арифметичних знаків. (Працюють командою на папері маркерами). Журі оцінює конкурс. Максимальна оцінка - 5 балів.
V Конкурс «Геометрія і увага»
1)
- Робота з даною фігурою – 3 хв. У кожної команди є ці фігури. Знайти та порахувати усі трикутники. (30 трикутників).
Журі оцінює конкурс. Правильні відповіді: 25 – 26 трикутників – 1бал;
27 – 28 трикутників – 2бали;
29 – 30 трикутників – 3бали.
2) Із 7 паличок скласти два квадрати. – 1 бал.
З 5 паличок скласти два рівносторонні трикутники. – 1 бал.
VІ Конкурс «Країна ребусів»
VII Конкурс «Зайве число і зайве слово»
1) 200 400 600 800 1000
222 444 669 777 888
510 520 540 650 590
2) Міліметр, метр, сантиметр, кілометр, кілограм, дециметр.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. (Працюють командою. Закреслюють зайве на папері маркерами).
VIII Конкурс «Зачарована фігура»
Із розрізаних частинок скласти квадрат. За правильно виконане завдання – 3 бали. Час виконання – 3 хв.
IX Конкурс «Магічні квадрати»
За правильну відповідь – 5 балів. Час виконання – 3 хв.
Магічні квадрати — це квадратні таблиці натуральних чисел з однаковою
кількістю рядків і стовпців, які мають одну й ту ж саму суму чисел у всіх рядках, стовпцях і діагоналях.
30
| ||
27
| ||
23
|
42
|
Немає коментарів:
Дописати коментар