пʼятниця, 18 березня 2016 р.

Математичний КВК у 3 класі

Математичний КВК

3клас


Мета: вчити учнів доводити, пояснювати, обстоювати свою думку, розвивати творчу особистість, розвивати пам’ять, логіку та увагу дітей, виховувати вміння бути кмітливими і винахідливими.

Обладнання: картки з завданнями, таблиці, геометричні фігури, емблеми.





І. Організаційний момент.

 Вступне слово вчителя.
- Сьогодні у нас математичне свято. Сьогодні у нас КВК.
Девіз КВК – це дотепність і сміх.
Хай будуть веселі обличчя у всіх.
- А це означає, що ми проводимо змагання у дотепності, кмітливості, знанні математики, перевіримо як ви умієте швидко обчислювати приклади, розв’язувати задачі, логічно мислити.
- КВК – це конкурс винахідливих та кмітливих.
- Наші змагання будуть проходити за олімпійською системою, так що на випадок поразки командам прийдеться зберігати олімпійський спокій.
- До цього заходу ми готувались заздалегідь. Отже, у нас є три команди, які вже обрали своїх капітанів. Тому я пропоную капітанам представити свої команди (назву, привітання, девіз, емблема).

1 команда: Команда «Трикутник».
Наш девіз: «Сім раз подумай і один раз розв’яжи».

2 команда: Команда «Квадрат».
Наш девіз: «Шануєм безмірно царицю наук,
                     Для неї не шкода нам розуму й рук».

3 команда: Команда «Коло».
Наш девіз: «Віднімаєм, ділим, множим,
                     Додаємо - все ми зможем».

- А зараз давайте складемо правила гри (на окремих листочках вчитель прикріплює на дошку правила):
1. Не варто викрикувати.
 2. Не перебивайте інших.
                                                3. Чекайте своєї черги.
          4. Поважайте інших учасників.
                                                 5. Будьте активними.
                   6. Радійте успіхам своїх товаришів.
- Отже, починаємо наші змагання!

3. Представлення журі.

4. Вчитель
- Все вже готово, тому переходимо до першого конкурсу «Розминка».
- Команди відповідають по черзі на запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І Конкурс «Розминка»

Команда «Трикутник»
1.     Щоб зварити 1 кг мяса, потрібна 1 година. За який час звариться 2 кг мяса?
2.     Що можна сказати про сторони квадрата?
3.     Як називаються числа при множенні?
4.     Ділене 15, дільник 3. Чому дорівнює частка?
5.     У трикутника відрізали один кут. Яку одержали фігуру?
6.     700 : 100 = …
Команда «Квадрат»
1.     Що важче: 100 кг заліза чи 1 центнер сіна?
2.     Що можна сказати про сторони прямокутника?
3.     Як називаються числа при діленні?
4.     Ділене 20, дільник 4. Чому дорівнює частка ?
5.     Якого кута не буває: гострого, прямого, квадратного, тупого?
6.     600 : 6 = …
Команда «Коло»
1.     Двоє коней бігли зі швидкістю 20 км/год. Яка швидкість кожного коня?
2.     Що можна сказати про сторони рівностороннього трикутника?
3.     Як називаються числа при відніманні?
4.     Ділене 35, дільник 7. Чому дорівнює частка?
5.     Якого розряду немає у трицифровому числі: одиниці, сотні, тисячі, десятки?
6.     40 ∙ 10 = …
ІІ Конкурс капітанів

1.Що за фігура?

1)      У Давній Греції її вважали символом досконалості.
2)      Козаки сходились на ній.
3)      За її кількістю можна підрахувати вік дерева.
4)      У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна провести ані бісектриси, ані висоти.
5)      Вона появляється під очима стомленої людини.
6)      Форму цієї фігури мають вікна у літаку.
                                                                               (Круг)
                                                                     

                             2.Що за чудова річ?

1)      Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хтось візьме
      на   себе сміливість назвати ім’я винахідника.
2)      Один із різновидів називається клепсидрою.
3)      Майже в кожного з вас є ця чудова річ.
4)      У математиці без неї важко обійтися, особливо розв’язуючи задачі на рух.
5)      До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний, протиударний.
6)      Цій речі присвячено загадку: Маю диво на стіні: каже «Так» не каже «Ні».
                                                        
                                                                       (Годинник)
                              
                         3. Що за многокутник?
           
1)      Він має назву відомого танцю - кадрилі.
2)      У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по військовому називається « каре ».
3)      Його завжди бачимо на шахівниці.
4)      Його форму має майданчик, із  якого злітає гелікоптер.
5)      Він використовується як зручна одиниця площі.
6)      Одночасно є чотирикутником, прямокутником, паралелограмом, ромбом.
                                  
                                                                       ( Квадрат)



ІІ Конкурс «Найкращий рахівник»

Кожен учасник команди виходить до дошки і обчислює приклад. За правильну відповідь – 1 бал. Команда, що закінчить першою – додатково 2 бали.

25 : 5 ∙ 1 = 5                       30 : 5 ∙ 1 = 6                   40 : 5 ∙ 1 = 8
7 ∙ 0 + 9 = 9                        6 ∙ 0 + 11 = 11                8 ∙ 0 + 10 = 10
(54 + 46) : 100 = 1             (74 + 26) : 100 = 1         (64 + 36) : 100 = 1
12 : 12 ∙ 10 = 10                 16 : 16 ∙ 10 = 10             14 : 14 ∙ 10 = 10
316 + 433 = 749                 736 + 123 = 859             504 + 375 = 879

                                                                           
ІІІ Конкурс «Хитрі задачі»

- За кожну правильну відповідь – 2 бали. Обговорення 3 хвилини.
1. Скільки дівчаток у класі: Якщо від найбільшого двоцифрового числа відняти число, записане двома 8 і до отриманого додати найменше двоцифрове число, то отримаємо відповідь … .                                                                   
                                                                                               (99 – 88 + 10 = 21)

2. Наталка спитала Івана: «Скільки тобі років?». Іван відповів: «Якщо від найменшого трицифрового числа відняти найменше двоцифрове і отримане поділити на найбільше одноцифрове, то дістанемо відповідь … ». 
                                                                                               (100 – 10) : 9 =10)
        3. Оленка запитала у Юрка: «Скільки років твоїй сестрі?» Юрко відповів: «Якщо найбільше одноцифрове число збільшити у 2 рази і до отриманого додати найменше двоцифрове число, то дістанемо відповідь … »
                                                                                                       (9 ∙ 2 + 10 = 28)

ІV Конкурс «Математичний художник»

- За 3 хв намалювати образ людини, тварини або казкового персонажа за допомогою цифр та арифметичних знаків. (Працюють командою на папері маркерами). Журі оцінює конкурс. Максимальна оцінка - 5 балів.

V Конкурс «Геометрія і увага»
1)
-  Робота з даною фігурою – 3 хв. У кожної команди є ці фігури. Знайти та порахувати усі трикутники.                                                        (30 трикутників).

  Журі оцінює конкурс. Правильні відповіді:           25 – 26 трикутників – 1бал;
                                                  27 – 28 трикутників – 2бали;
                                                  29 –  30 трикутників – 3бали.
   2)   Із 7 паличок скласти два квадрати. – 1 бал.
          З 5 паличок скласти два рівносторонні трикутники.  – 1 бал.

      VІ Конкурс «Країна ребусів»

VII Конкурс «Зайве число і зайве слово»

 1) 200     400     600     800      1000
   222     444     669     777      888
   510     520     540     650      590
             2) Міліметр,  метр,  сантиметр,  кілометр, кілограм, дециметр.     
                                         
За кожну правильну відповідь – 1 бал. (Працюють командою. Закреслюють зайве на папері маркерами).

VIII Конкурс «Зачарована фігура»

Із розрізаних частинок скласти квадрат. За правильно виконане завдання – 3 бали. Час виконання – 3 хв.

IX Конкурс «Магічні квадрати»

За правильну відповідь – 5 балів. Час виконання – 3 хв.
Магічні квадрати — це  квадратні таблиці натуральних чисел з однаковою
кількістю рядків і стовпців, які мають одну й ту ж саму суму чисел у всіх рядках,  стовпцях і діагоналях.





30


27


23

42










                                   

Немає коментарів:

Дописати коментар